Loading...

[English below]

Bardzo nam miło, że jesteś z nami podczas 8. edycji test:fest! Wiedząc ile rzeczy może się zdarzyć przygotowaliśmy checklistę dla prelegentów podzieloną na informacje organizacyjne oraz związane z wystąpieniem. Mamy nadzieję, że Ci się przyda :).

Jak wiesz, spotykamy się 11.03.2023 we Wrocławiu w Ibis Styles Wrocław (plac Konstytucji 3 Maja 3, 50-083 Wrocław)

Informacje organizacyjne

  • Przed konferencją
    • Skontaktuj się z nami jeśli masz jakiekolwiek pytania lub wątpliwości.
    • Jako prelegent masz możliwość zapisania się na warsztaty dla prelegentów. Dostaniesz e-mail w tej sprawie przed konferencją. Warsztaty odbędą się 4.02.2023.
    • W piątek wieczorem (10.03.2023) ~19.00 chcemy się spotkać w gronie organizatorów i prelegentów w BlackBoard Pub. Będzie możliwość obejrzenia sal przed wystąpieniem.
    • Dostaniesz link/zdjęcie do podzielenia się informację, że jesteś prelegentem na test:fest. Podziel się tym na swoich kanałach SM! Niech więcej osób się dowie jakich fajnych mamy prelegentów :).
    • Będziemy publikować posty na naszych kanałach SM o tym, że jesteś z nami jako prelegent! Jeśli nie chcesz by Twoje konto było oznaczone – daj nam znać.
  • W trakcie konferencji
    • Na recepcji (1. piętro) będzie czekała na Ciebie Emilia Lendzion-Barszcz (Emilia). Omiń kolejkę i podejdź prosto do niej by się zarejestrować.
    • Obok rejestracji jest szatnia. Śmiało możesz zostawić swoje rzeczy.
    • Podczas konferencji każdy wolontariusz będzie Cię wspierał. Po prostu podejdź do nas 🙂

Informacje związane z wystąpieniem

Sami jesteśmy prelegentami, więc zapobiegając różnym okolicznościom przesyłamy Ci kilka porad wraz z poradnikiem i brandbookiem.

Prezentacja

  • jeśli możesz użyj pierwszego i ostatniego slajdu z templatki konferencyjnej. Dzięki temu w trakcie przerwy i na początku będzie spójność między prezentacjami.
  • jeśli Twoja firma jest partnerem możesz użyć firmowej templatki. W innym przypadku możesz użyć loga firmy na maksymalnie 2 slajdach.
  • wybierając czcionkę, rozmiar, kolory pamiętaj by były czytelne z dużej odległości.
  • zamiast długiego tekstu – wybierz cytaty lub to co jest ważne dla uczestników. Inaczej skupienie będzie na tekście zamiast przekazie.
  • nie dodawaj wielu slajdów. W prezentacjach 20 minutowych zostaw sobie 5 min na pytania, w 40 minutowych – 10 min.
  • przećwicz prezentację i czas jej wygłaszania. Zdarza się, że najwyżej oceniane sesje to te, w których była dyskusja podczas Q&A.
  • jeśli czujesz tremę przed Q&A – przygotuj 2 pytania, które zada Ci wolontariusz na sali. Daj nam znać o tym wcześniej :).
  • jesteśmy konferencją nonprofitową, stworzoną przez wolontariuszy. Ale sami też występujemy! Jeśli potrzebujesz czegoś – śmiało odezwij się do Emilii, Ani, Marty, Żanety, Darka, Mateusza lub Sylwka. Na pewno Cię nie zostawimy.

Porady związane z wyświetleniem prezentacji

  • pamiętaj by wziąć swojego laptopa. Jeśli coś się stanie z Twoim sprzętem i nie jesteś w stanie go użyć – skontaktuj się z Emilią.
  • prezentacje są wyświetlane na sprzęcie (projektor) obiektu, więc zalecane jest by były w formacie 16:9
  • jeśli używasz Mac’a – weź ze sobą przejściówkę. Jeśli jej zapomnisz – skontaktuj się z Emilią Lendzion-Barszcz.
  • jeśli masz swój prezenter – weź go ze sobą.
  • jeśli masz video – ściągnij je na swój laptop, by uniknąć problemów z odtwarzaniem.
  • jeśli masz muzykę – zalecamy by zrobić próbę generalną przed wystąpieniem.
  • jeśli masz live coding – nagraj demo, jako backup.
  • przygotuj prezentację w formacie PDF, jako kopię zapasową i prześlij ją do nas lub przechowuj ją poza swoim laptopem (np. google drive). Jeśli coś się stanie z Twoim sprzętem – nie będzie problemu z prezentacją.

Jeśli chcesz wykorzystać gdzieś nasze logo tu masz dostęp do brandbooka. A tu masz poradnik odnośnie dobrych praktyk przy tworzeniu prezentacji! 🙂

Uf! To już koniec 🙂 Jeśli masz jakieś pytania lub sugestie – napisz na prelegenci lub ogólną skrzynkę.

Pozdrawiamy,

Ania, Darek, Emilia, Marta, Mateusz, Sylwester, Żaneta


English version

It is fantastic to have you on the test:fest 8th edition! Knowing what you can encounter we have prepared a speakers checklist divided into organizational and speech information. We hope you find it useful ;).

As you already know we are meeting at Ibis Styles Wroclaw (in Wroclaw) – it is at Konstytucji 3 Maja 3 square, Wroclaw, ZIP code: 50-083

Organizational information

  • Before the conference
    • Do not hesitate to contact us if you have any questions or doubts.
    • As a speaker, you have the possibility to sign up for a speakers workshop. You will get an e-mail about that in advance. Workshops will be conducted 4th of February 2023.
    • We want to meet with the speakers on Friday evening (10.03.2023) ~19.00 at BlackBoard Pub. There will also be a possibility to see the place and get familiar with the conference rooms. 
    • You will get a link/photo to spread the information you are a test:fest speaker. We encourage you to share this information on your SM channels. Make others aware of how fantastic speakers we have 🙂
    • We will publish posts on our SM channels that you are with us as a speaker. If you do not wish to be tagged please let us know
  • During conference
    • Emilia Lendzion-Barszcz (Emilia 😉 ) Will be waiting for you at the reception desk (1st floor). Do not wait in the queue and go directly to her. 
    • There is a cloakroom next to the reception desk so you can leave all the heavy clothes there. 
    • Each and every one of us and our volunteers will support you. Happy to have a chat with you :-). 

Speech information 

We are also the speakers so please find some heads-up on how to prepare in advance. 

Presentation 

  • Please use at least the first and last page of the conference deck. It will make consistency among the presentation during breaks and at the beginning of the presentations. Feel free to use it all. 
  • If your company is our partner you can use a company template. Otherwise, you can put your company logo on a maximum of 2 pages
  • Selecting font, size and colors on your deck make sure they are readable from a longer distance 
  • Instead of the block of text – use quotes or the part which is important for your speech. Otherwise, you will not be able to have participants focused on what you want them to take away from it. 
  • Do not prepare too many pages. Keep some of the presentation time for questions. 5 min in 20 min presentations or 10 in 40 minutes once. 
  • Say your speech a few times to practice it and be aware of the time. It happens that some of the better-taken speeches are the ones encouraging the Q&A discussion. 
  • If you are stage-frightened before Q&A – prepare 2 questions that will be asked to you by the conference volunteer. Make sure we are aware of it in advance 😉
  • We are a non-profit conference prepared by volunteers but we are also speakers. Give us a shout if there is something you need. Make Emilia, Ania, Marta, Żaneta, Darek Mateusz or Sylwer aware. You will not be left alone! 

Presentation technicalities

  • Take your own computer (laptop). If there is something wrong with it – contact Emilia
  • Presentations are displayed with a conference center beamer. It is recommended to prepare them in a 16:9 format. 
  • Take your own adapter if you are a Mac user. If you forget about that – contact Emilia
  • If you have your personal presenter – take it with you
  • If there is a video included in your presentation – make sure it is downloaded to your laptop, to avoid any issues with the playback
  • If there is music included in your presentation – give it a try before the presentation
  • If you are about to live code – record a demo as a precaution
  • Make sure to prepare a backup copy of your presentation in PDF. Send it to us and/or have it available outside your laptop (Google drive, USB stick, etc.). There will be no issues to have a speech if there is something wrong with your devices

We created „presentation best practices„. Feel free to use it! 🙂 The same with brandbook.

You’ve made it to the end ;-)! If you have any questions, comments or suggestions – share your thoughts on our  speakers or general mailbox. 

Regards,

Ania, Darek, Emilia, Marta, Mateusz, Sylwester, Żaneta