Loading...

Ludwik Serdeczny

Ludwik has been working in game dev for over 8 years now. He started as Junior Games Tester in Playsoft, then he moved to Tequila Games, where he built the whole QA team from the ground up. Later there was a short episode with NetEnt and his latest task was to professionalize the test team and prepare an automation framework for Ten Square Games. Now he is taking on his biggest ever (Huuuge to be exact) career challenge as a QA Manager to help Huuuge Games in the Quality Assurance and Quality Control fields with his experience and knowledge. Ludwik loves to play Dirt Rally, Mario Kart 8, Quake Champions and just about every game that he currently works on. He’s also really into everything related with blockchain like Bitcoin or Ethereum. When he wants to have a break from staring at those LCD screens, he likes to swim, sail, dance salsa and have fun with his wife and two daughters.

The power of logs in mobile game test automation

Jeśli pracujesz w gamedevie i zaczynasz swoją przygodę z automatyzacją testów, po pierwszym zauroczeniu szybko możesz trafić na mur w postaci braku wsparcia narzędzi do testów automatycznych gier. Najwięcej informacji można znaleźć o metodach opartych na rozpoznawaniu obrazów, jednak po zapoznaniu się z nimi szybko okazuje się, że utrzymanie takiego frameworka jest czasochłonne, a samo działanie testów jest dość niestabilne. Na prezentacji chcę pokazać jak przy pomocy odpowiedniego użycia edytora Unity, Appium oraz logów można sprawić, że sporządzenie automatycznego skryptu do testów gier, będzie niewiele trudniejsze od testu aplikacji webowej, a egzekucja testów będzie szybsza i stabilniejsza niż w przypadku użycia rozpoznawania obrazków.

Język prezentacji (Presentation language): polski (Polish)
Poziom słuchaczy (attendee level): wszyscy (all)