Loading...

Aleksandra Kornecka

Software Quality Assurance Engineer (inż. ds. jakości oprogramowania) oraz testerka certyfikowana ISTQB. Pasjonatka dbania o jakość w IT, nurtu TestOps, analizy wymagań, user experience, ochrony danych osobowych oraz architektury informacji.
Liderka Girls Who Test oraz mentorka wielu adeptek i adeptów testowania. Prelegentka i wolontariusz meetupów i konferencji w Polsce, a czasem i na świecie. Autorka tekstów o testowaniu, branży IT oraz jakości oprogramowania.
Członkini Stowarzyszenia Jakości Systemów Informatycznych, które odpowiada m.in. za certyfikacje ISTQB w Polsce, a także wspiera kulturę dbania o jakość w tym kraju.
Absolwentka kognitywistyki na UAM, która wykorzystuje swoje kognitywistyczne podejście w testowaniu. Na macierzystym kierunku studiów na UAM miała zaszczyt prowadzić semestralne laboratoria z testowania oprogramowania.
Entuzjastka nieustannego podnoszenia swoich i cudzych kompetencji, promowania testowania w mediach społecznościowych, a ponadto eventów IT, networkingu, technologii haptycznych oraz sprintów – zarówno tych w metodyce zwinnej, jak i na bieżni.

QA jako Q&A – sztuka zadawania właściwych pytań

Istotą pracy Quality Assurance Engineer (inżyniera ds.zapewniania jakości) oraz testera jest umiejętność zadawania właściwych pytań we właściwym czasie. Wspólnie z uczestnikami panelu przejdziemy przez najbardziej popularne i istotne momenty projektów informatycznych i stworzymy zestaw pytań jakie warto w tych momentach zadać w zespole wytwarzającym oprogramowanie.
Wybrane momenty: moment początku projektu, moment początku sprintu, grooming techniczny, planning, przygotowanie do przeglądu sprintu oraz sama demonstracja, retrospektywa.

Prelegentka podzieli się z uczestnikami swoimi doświadczeniami, jednak znaczącą wartością będzie zebranie doświadczeń uczestników panelu.

Pomysł na taką formę wystąpienia ma swoje źródło w pracy w metodykach zwinnych, ale sztuka wychodzenia z odpowiednimi pytaniami w odpowiednim czasie przyda się każdemu niezależnie od metodyki, w jakiej pracuje.
Panel będzie polegał na case studies połączonych z dyskusją. Wspólnie ustalimy heurystyki działania oraz wyłonimy najbardziej przydatne pytania, które warto zadać zespołowi lub jego poszczególnym członkom (programista, project manager, analityk, tester) w zależności od sytuacji.
Język prezentacji (Presentation language): polski/Polish
Poziom słuchaczy (attendee level): wszyscy/all