Loading...

[English below]

Bardzo nam miło, że jesteś z nami podczas 9. edycji test:fest! Wiedząc ile rzeczy może się zdarzyć przygotowaliśmy checklistę dla prelegentów podzieloną na informacje organizacyjne oraz związane z wystąpieniem. Mamy nadzieję, że Ci się przyda :).

Jak wiesz, spotykamy się 2.03.2024 we Wrocławiu w Ibis Styles Wrocław (plac Konstytucji 3 Maja 3, 50-083 Wrocław)

Informacje organizacyjne

  • Przed konferencją
    • Skontaktuj się z nami jeśli masz jakiekolwiek pytania lub wątpliwości.
    • W piątek wieczorem (1.03.2024) ~19.00 będzie możliwość obejrzenia sal przed wystąpieniem. Jeżeli chcesz przyjść i zobaczyć jak wygląda centrum konferencyjne daj nam znać.
    • Dostałeś/aś link do grafiki do podzielenia się informacją, że jesteś prelegentem na test:fest. Podziel się tym na swoich kanałach SM! Niech więcej osób się dowie jakich fajnych mamy prelegentów.
  • W trakcie konferencji
    • Na recepcji (1. piętro) będzie czekała na Ciebie Marta Firlej. Omiń kolejkę i podejdź prosto do niej by się zarejestrować.
    • Obok rejestracji jest szatnia. Śmiało możesz zostawić swoje rzeczy.
    • Podczas konferencji każdy wolontariusz będzie Cię wspierał. Po prostu podejdź do nas 🙂
    • Podczas twojego wystąpienia na sali będzie wolontariusz/organizator, który pomoże ci w przypadku problemów. Jeżeli masz jakieś specjalne życzenia daj tej osobie znać przed wystąpieniem.
  • Po konferencji
    • Wieczorem po konferencji spotykamy się na afterparty, na które serdecznie cię zapraszamy. Jest to niebywała okazja, żeby poznać bliżej uczestników, wolontariuszy i nas organizatorów. Co roku liczyć można na interesujące dyskusje i feeback zatem już dziś zaplanuj swój czas.

Informacje związane z wystąpieniem

Sami jesteśmy prelegentami, więc zapobiegając różnym okolicznościom przesyłamy Ci kilka porad wraz z poradnikiem i brandbookiem.

Prezentacja

  • Jeśli możesz użyj naszego szablonu konferencyjnego, a przynajmniej pierwszego i ostatniego slajdu. Dzięki temu w trakcie przerwy i na początku będzie spójność między prezentacjami.
  • Jeśli Twoja firma jest partnerem możesz użyć firmowego szablonu.
    W innym przypadku możesz użyć loga firmy na maksymalnie 2 slajdach.
  • Wybierając czcionkę, rozmiar, kolory pamiętaj by były czytelne z dużej odległości.
  • Zamiast długiego tekstu – wybierz cytaty lub to co jest ważne dla uczestników. Inaczej skupienie będzie na tekście zamiast przekazie.
  • Nie dodawaj wielu slajdów.
    W prezentacjach 20 minutowych zostaw sobie 3 min na pytania, w 40 minutowych – 5 min.
    Jeżeli nie chcesz pytań lub skończył się czas – zaproś uczestników do rozmowy we foyer.
  • Przećwicz prezentację i czas jej wygłaszania. Zdarza się, że najwyżej oceniane sesje to te, w których była dyskusja podczas Q&A.
  • Jeśli czujesz tremę przed Q&A – przygotuj 2 pytania, które zada Ci wolontariusz na sali. Daj nam znać o tym wcześniej.
  • Jesteśmy konferencją nonprofitową, stworzoną przez wolontariuszy. Ale sami też występujemy! Jeśli potrzebujesz czegoś – śmiało odezwij się do Marty, Ani, Żanety, Darka, Mateusza, Stefy, Mai, Darii lub Piotrka. Na pewno Cię nie zostawimy.

Porady związane z wyświetleniem prezentacji

  • Pamiętaj by wziąć swojego laptopa. Jeśli coś się stanie z Twoim sprzętem i nie jesteś w stanie go użyć – skontaktuj się z Martą.
  • Prezentacje są wyświetlane na sprzęcie (projektor) obiektu za pomocą wyjścia HDMI, więc zalecane jest by były w formacie 16:9
  • Jeśli używasz Mac’a – weź ze sobą przejściówkę.
  • Jeśli masz swój prezenter (manager slajdów, klikacz) – weź go ze sobą.
  • Jeśli masz video – ściągnij je na swój laptop, by uniknąć problemów z odtwarzaniem.
  • Jeśli masz muzykę – zalecamy by zrobić próbę generalną przed wystąpieniem.
  • Jeśli masz live coding – nagraj demo, jako backup.
  • Przygotuj prezentację w formacie PDF, jako kopię zapasową i prześlij ją do nas lub przechowuj ją poza swoim laptopem (np. google drive). Jeśli coś się stanie z Twoim sprzętem – nie będzie problemu z prezentacją.

Jeśli chcesz wykorzystać gdzieś nasze logo tu masz dostęp do brandbooka. A tu masz poradnik odnośnie dobrych praktyk przy tworzeniu prezentacji! 🙂

Uf! To już koniec 🙂 Jeśli masz jakieś pytania lub sugestie – napisz na prelegenci lub odezwij się do nas na slacku test:fest 2024.

Do zobaczenia!
Marta, Ania, Mateusz, Darek, Żaneta, Stefania, Daria, Maja, Żaneta oraz Piotr


English version

It is fantastic to have you on the test:fest 9th edition! Knowing what you can encounter we have prepared a speakers checklist divided into organizational and speech information. We hope you find it useful.

As you already know we are meeting at Ibis Styles Wroclaw (in Wroclaw) – it is at Konstytucji 3 Maja 3 square, Wroclaw, ZIP code: 50-083

Organizational information

  • Before the conference
    • Do not hesitate to contact us if you have any questions or doubts.
    • There will be a possibility on Friday evening (10.03.2023) ~19.00 to see the place and get familiar with the conference rooms. Let us know if you would like to come.
    • You got a link/photo to spread the information you are a test:fest speaker. We encourage you to share this information on your SM channels. Make others aware of how fantastic speakers we have 🙂
  • During the conference
    • Marta Firlej ill be waiting for you at the reception desk (1st floor). Do not wait in the queue and go directly to her. 
    • There is a cloakroom next to the reception desk so you can leave all the heavy clothes there. 
    • Each and every one of us and our volunteers will support you. Happy to have a chat with you. 
    • During your presentation, there will be a volunteer or organizer in your room to help you if any technical difficulties. If you have any special needs just let this person know before your presentation.
  • After the conference
    • At the evening aftere the conference we will meet on afterparty. You are more than welcome! It is great opportunity to meet attendees and us, get feedback and participate in interesting discussions.

Speech information 

We are also the speakers so please find some heads-up on how to prepare in advance. 

Presentation 

  • Please use at least the first and last page of the conference deck. It will make consistency among the presentations during breaks and at the beginning of the presentations. Feel free to use it all. 
  • If your company is our partner you can use a company template. Otherwise, you can put your company logo on a maximum of 2 pages
  • Selecting font, size and colors on your deck make sure they are readable from a longer distance 
  • Instead of the block of text – use quotes or the part which is important for your speech. Otherwise, you will not be able to have participants focused on what you want them to take away from it. 
  • Do not prepare too many pages. Keep some of the presentation time for questions. 3min in 5min presentations or 10 in 40 minutes once. 
    If you do not want questions during your presentation or there is simply no time for them just invite attendees to discussion in a foyer.
  • Say your speech a few times to practice it and be aware of the time. It happens that some of the better-taken speeches are the ones encouraging the Q&A discussion. 
  • If you are stage-frightened before Q&A – prepare 2 questions that will be asked to you by the conference volunteer. Make sure we are aware of it in advance.
  • We are a non-profit conference prepared by volunteers but we are also speakers. Give us a shout if there is something you need. Make Marta, Ania, Mateusz, Żaneta, Darek, Stefania, Daria, Maja or Piotr aware. You will not be left alone! 

Presentation technicalities

  • Take your own computer (laptop). If there is something wrong with it – contact Marta
  • Presentations are displayed with a conference center beamer. It is recommended to prepare them in a 16:9 format. 
  • Take your adapter if you are a Mac user.
  • If you have your presenter – take it with you.
  • If there is a video included in your presentation – make sure it is downloaded to your laptop, to avoid any issues with the playback
  • If there is music included in your presentation – give it a try before the presentation
  • If you are about to live code – record a demo as a precaution
  • Make sure to prepare a backup copy of your presentation in PDF. Send it to us and/or have it available outside your laptop (Google drive, USB stick, etc.). There will be no issues to have a speech if there is something wrong with your devices

We created „presentation best practices„. Feel free to use it! 🙂 The same with brandbook.

You’ve made it to the end ;-)! If you have any questions, comments or suggestions – share your thoughts on our  speakers or our slack test:fest 2024. 

See you soon!
Marta, Ania, Mateusz, Darek, Żaneta, Stefania, Daria, Maja, Żaneta oraz Piotr